[./austin_5.html]
[./austin_3.html]
[../index.html]
[Web Creator] [LMSOFT]
Aangeschaft via internet.
Het vermoeden is dat de Austin A40 rijdend weggezet is, dus kijken of al het mechanische nog in redelijk staat is.
De eerste stappen zijn: loopt de motor?

1- Bougies er uit en een beetje dieselolie op de cilinders, een paar keer per dag en      
    een week lang even met de slinger (ja ja die zit er bij) de motor rond draaien.                                     
2- Olie verversen en oliefilter vernieuwen.
3- Contactpunten nazien/schoonmaken.
4- Bougies, kabels en kappen vernieuwen.
5- Carburateur schoonmaken, choke zit vast.
6- Startkabels er op en contact aan, het olielampje brand.
7- Zonder de bougies er in, starten, het olielampje gaat uit. (goed teken)
    Vonk ja, benzine nee.
    De Austin MK 1 heeft een mechanische benzine pomp de  MK 2 heeft een
    elektrische SU pomp in de kofferbak, hoe dat werkt geen idee !                              
    Geweldig dat internet, ik zie op YouTube iemand die een soortgelijke SU pomp reviseerd.
    Revisie is niet nodig, de "puntjes" zitten vast.
8- Starten en de Austin loopt. 
9- Koppeling en versnellingen werken, de remmen doen het niet.

     
Mooi, z'n boekje van Olyslager.